Tekst dedykuję córce LILIANIE DORUCH niby ( LILIANA MICHALSKA )
Liliana -
prowadzicie szkolenia ludzi ( HS…….) jak robić dobre
zdjęcia „ jak to , czy tamto” a potem, dziwicie się, że do Was nie przychodzą na
sesje zdjęciowe , nauczyłaś go to Cię olewa……..
Wyszkoliłaś palanta to go nie masz w Studio !!! ….czy nie
?Sami sobie strzelacie w kolano , albo w oba dwa …………
Liliana, produktem podstawowym w naszym handlu są opakowania , ściśle mówiąc w 85 % palety drewniane.
Idąc logiką ( HS…….) powinienem handlować elementami tych palet i też zarabiać na tych elementach…….. a potem mieć pretensje do tych firm że nie kupują u mnie palet ! Tak , oni sobie sami wyprodukowali palety z moich wysłanych elementów , to po ca mają kupować u nas gotowy produkt i przepłacać .
Chociaż jest takie brzydkie powiedzenie // rób tak, aby tobie było dobrze ,bo innym ku..a nigdy nie dogodzisz //
Ale czy tak? Właśnie ci inni to są akurat ci ,którzy przynoszą kasę …. A bez forsy nic w życiu nie osiągniesz, tak jest już zbudowany ten zwariowany ŚWIAT.
Może całkiem niepotrzebnie wczoraj na koniec a dziś już
na początku tekstu niezbyt pochlebnie napisałem o Twoim (..........), ale to są doskonałe przykłady, czego nie
wolno robić. Gdybyś Liliana chciała ze mną podyskutować , może wyglądałoby to
inaczej >ale TY milczysz < dlatego mogę tylko jednostronnie wyrażać swoją
opinię.
a. Wyprzedaż: Czarny iPhone 4 16GB ?
b. Ktoś potrzebuje nowego iPhone 4 ?c. Czy to Twój nowy iPhone 4 ?
d. Czy wszyscy się zgadzamy, że iPhone 4, to najlepszy dostępny telefon ?
Pytanie ważne, bo może dać Ci odpowiedź, jak łatwo możesz
zwiększyć skuteczność swoich ofert, średnio o około 100 %
Oczywiście, że wygrało pytanie ( c ) - pytanie, które mówi o pożądaniu czegoś o
pazerności i tak jest ze wszystkim, czytającemu ofertę trzeba wskazać ( to coś ) własnym palcem – tak
Liliana ! To działa !!!Czy to Twój nowy iPhone 4?
…… a w Waszym przypadku np.: a kto tobie dał ten „Gutschein” ? , jak zdobyłaś ten „Gutschein” ?
Pytanie musi sugerować i zaciekawić na tyle drugą osobę, aby
ten ktoś pytał dalej „ w którym STUDIO,
a gdzie to jest.? A może następnym razem pójdziemy razem.
W internetcie zmusić kogoś do dalszego czytania …… a nie
do kliknięcia myszką „ spadaj ” W swojej ofercie fotograficznej musisz zwrócić szczególnie uwagę na trzy elementy ::
a/ Nagłówek
b/ Śródtytuły ( podtytuły)c/ Krótki opis fotografii, pod fotografiami zamieszczonymi w ofercie
Potencjalni klienci mają tysiąc powodów, aby Tobie
odmówić sesje zdjęciową
….a to nie mają pieniędzy, uważają, że im to niepotrzebne, znajomi
odradzają, kupili psa i nie mają czasu ,,,,itd.Jeśli masz takich klientów, którzy z jakiegoś powodu nie chcą od Ciebie od razu kupować Twojego produktu, to masz tylko jedno wyjście.
Rzuć ten biznes i zacznij hodować owce.– żartowałem !
Aby kupowali Twoją usługę Lilianka – musisz pamiętać o trzech kluczowych słowach
- Znać – Lubić - Wierzyć Ci ( Know, Like and Trust.)
Słowo "Znać", - to zasięg, do ilu osób
docierają Twoje “oferty, Angeboty”?
Słowo "Lubić", to reakcje na Twoje oferty, na
przykład komentarze, na Twoją kreatywnośćSłowo "Wierzyć Ci", to ile osób kupuje Twoją usługę, czyli poprawnie reaguje na Twoje, oferty, obietnice.
Liliana, gdybyś zamiast fotografii zajęła się na przykład sprzedażą ubezpieczeń, no powiedzmy „ ubezpieczeń na życie”.
Twoje zasadnicze pytanie by brzmiało „ A co się stanie gdy umrzesz ? „ Ja odpowiedział bym Tobie – to mnie nie interesuje łącznie ze śmiercią …. Ale inni ?
Więc, jak widzisz formułowanie odpowiednich pytań wywiera odpowiedni wpływ na człowieka !.
Nie ! ….nic
na siłę, nie stosuj nigdy żadnych tricków perswazyjnych, po prostu skup się
na działaniach, które sprawiają, że klient Cię dobrze POZNA , POLUBI i UWIERZY
TOBIE
A jak ma Cię poznać, jeśli kontaktujesz się z nim okazjonalnie, może raz
na miesiąc, albo na rok, i tylko z okazji świąt wysyłasz życzenia?
Mógłbym długo o tym pisać. Na przykład, że “znać”, to znaczy nie tylko
wiedzieć coś o człowieku, ale odróżniać go od innych.
Na przykład, że “lubić”, to pokazać się od ludzkiej strony, narażając się może na krytykę i odrzucenie ze strony innych osób, które Cię nie chcą polubić.
Na przykład, że “wierzyć”, to dawać powody do tego, by klient sam mógł dojść do wniosku, że znasz się na tym, co robisz i jesteś jedną z najlepszych fachowców znających tajniki FOTOGRAFI.
A jak się to ma do celów , które chcesz osiągnąć :
1/ Dać się dobrze poznać klientom.Na przykład, że “lubić”, to pokazać się od ludzkiej strony, narażając się może na krytykę i odrzucenie ze strony innych osób, które Cię nie chcą polubić.
Na przykład, że “wierzyć”, to dawać powody do tego, by klient sam mógł dojść do wniosku, że znasz się na tym, co robisz i jesteś jedną z najlepszych fachowców znających tajniki FOTOGRAFI.
A jak się to ma do celów , które chcesz osiągnąć :
Pomyśl o formach jak najczęstszego kontaktu z klientami.
Ale nie zasypując ich ofertami !
Ja bym wybrał częste pisanie e-maili – prezentowanie
siebie i fotografii ( siebie jako Bossa, siebie jako specjalistę od wspaniałych
portretów, i Bóg wie jeszcze od czego ! ) i doskonałych FOTOGRAFII
O czym można jeszcze pisać ?
Możesz
opowiadać biznesowe historie, ciekawe zdarzenia z sesji zdjęciowych w ciekawy
sposób pisać o nowościach w branży fotograficznej. Komentować zdarzenia. Im
więcej tym lepiej – muszą cię poznać !!!
No tak ,ale ile ja muszę napisać e-maili, aby dotrzeć do
kilkuset znajomych ? Lilianka mój program wysyła 1500 e –maili ciągu
jednej godziny, zależy to też od tego jaki plik jest ciężki – i temat załatwiony.
U mnie masz go za darmo. Przy ciężkim pliku, gdy będzie więcej fotografii zapewne wyśle mniej......
Ale jak Ty
milczysz nawet nie wiem czy moje teksty czytasz ?
2/ Daj się polubić klientom.
Uwierz mi - NIE KAŻDY CIĘ POLUBI ! Ba,
wiele osób Cię nie zaakceptuje. Ale to lepsze jak być na wszystko obojętnym i
posywnym .
Obojętny klient od Ciebie sesji zdjęciowej nie kupi. Ten, który Cię nie
lubi też! (Nawet jeśli tego nie okazuje bezpośrednio) Nie chodzi
o to, by pisać dużo o sobie, ale by w Twoich kontaktach z klientem widać było Twoją
osobowość. By wiedzieli, że kontaktują się z człowiekiem, a nie z urządzeniem
zwanym Foto-Camera.3/ Pomóż klientom uwierzyć.
To coś więcej niż obietnice. Przekazuj swoją wiarę w to, że JUŻ NIE
MUSISZ SIĘ BAĆ o to, że Twój Fotografie
są mało doskonałe .Muszą uwierzyć, że Twoje życie i biznes oparte są na
profesjonalizmie.
A przede wszystkim – Twoja osobowość musi być TWOJĄ OFERTĄ . Pokaż SWOJĄ CHARYZMĘ W TYM CO PISZESZ, MÓWISZ I ZARAZEM ROBISZ - amen
A przede wszystkim – Twoja osobowość musi być TWOJĄ OFERTĄ . Pokaż SWOJĄ CHARYZMĘ W TYM CO PISZESZ, MÓWISZ I ZARAZEM ROBISZ - amen
Jeżeli jesteś już w tym miejscu cieszę się i mam nadzieje, że moje
doświadczenie handlowe pomoże Tobie pisać lepsze oferty

.....i róże dla Ciebie
....córko to nie aluzja do Twoich okularów, martwię się bardziej o to drugie zwierzątko, bo jest zarozumiałe i mało wartościowe . TY mnie doskonale rozumiesz ( milcząc - też można się porozumieć. Lilianka ja się nie mylę !!! Uwierz mi !!!!!!!!!)
Miłego weekendu.
.....kiedy pozwalamy....komuś zaistnieć w naszym życiu to ten...ktoś staje się częścią nas samych
PS/ jest ładna pogoda, dlatego też jutro po południu i w sobotę popracuję
na budowie a po niedzieli napiszę parę nowych tekstów - ojciec
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz