wtorek, 29 kwietnia 2014

……przecież tego i tak nikt nie czyta ?

 
  .......Liliana
dedykuję córce Lilianie Doruch niby ( Liliana Michalska )
 
 
Liliana -
- przecież każdy wie, że reklam nikt nie ogląda, nikt nie czyta dłuższych ofert sprzedażowych ani… e-mali promocyjnych , niechętnie też ogląda wystawy fotograficzne .A skoro nikt nie ogląda, ani nie czyta, to… ONE NIE MOGĄ DZIAŁAĆ!….. jakie to proste jak drut po zażyciu Viagry !   Może za mocne stwierdzenie , ale te mocne określenia właśnie trafiają!

Chociaż gdzieś tam wcześniej wyczytałem , że Ty już w GIMNAZJUM eksperymentowałaś z jajkami – czy to nie prawda ?
Ale żarty na bok……a przecież tak  nie jest i ja wszystko zrobię, aby Ciebie przekonać do tej formy reklamowej ( ofertowej )
- jaką jest E-MAILING ,



........no chyba, że znowu za moje dobre serce - pogroźi mi  palcem Re.Schönborn
Myślę jednak , że ta praktyka odeszła już w zapomnienie ! Ja chcę LILIANA Tobie pomagać a nie szkodzić i odejść z tego świata godnie, w zgodzie zwszystkimi , bo Lilianka taka jest normalność , tak po prostu należy !!!
Dlatego zajmę się tylko reklamą e-mailingową bo na niej się znam najlepiej i ONA DZIAŁA ! To jest tak, że jeszcze nikt nie wynalazł lepszego systemu ustrojowego jakim jest KAPITALIZM i nikt nie wymyślił lepszej REKLAMY jak  e-mailingowej.
Nie znaczy to jednak, aby zaniechać innych metod reklamowych chociażby takich jak :
portale społecznościowe, profesjonalne pozycjonowana strona intern - najlepiej lokalne (im więcej Ciebie w internecie tym lepiej )  reklama w środkach masowego przekazu ( telewizja lokalna , gazeta lokalna , gdzie umieszczane są ogłoszenia lokalne , chociażby o imprezach czy ślubach, różnego rodza ju gadżety reklamujące Studio-fotograficzne, gazetki reklamowe , pojedyncze ulotki , wystawy fotograficzne  i można tutaj wymieniać jeszcze innych dziesiątki sposobów , reklama w lokalnej książce telefonicznej , dobra jest też poczta pantoflowa ( baba , babie a ta baba następnej b…. i tak to się roznosi ) aha zapomniałem o pozytywnych recenzjach ( mówionych i pisanych) przez osoby prywatne ale i wszelkiego rodzaju instytucje.
W internecie jest mnóstwo artykułów i porad, jak POWINIEN wyglądać e-mail, i czego “Nie powinno się PISAĆ ”  ( ja piszę ze swojego doświadczenia) POWAŻNE  firmy, instytucje uznają E-Mailing za standard komunikacji z klientami
…..jakie to słowa i sformułowania decydują o kliknięciu myszką ( wypad ) a które zachęcają do dalszego czytania ? ….to już innym razem

A teraz coś na wesoło :  wpadł kiedyś nasz sąsiad na kawę ,  i po jakimś czasie mówi tak ….. posłuchajcie.
Może to było miesiąc temu , pojechałem na basen do Ostrzeszowa Chciałem być dobrym zjęciem i zabrałem też na basen teściową  Nie, to nie to, co myślicie! (Tam jest aż 3 ratowników)No, i gdy już minęły wykupione dwie godziny, pani stojąco przy wyjściu zagadnęła teściową, która wychodziła pierwsza: - Ciekawe czy mąż zdąży - zapytała? MĄŻ  ……a ja to usłyszałem…… dylemat. Teściowa szczęśliwa, a ja nie wiem, co mam myśleć, bo dzieli nas jednak widoczna różnica wieku.Zrozumiałem po jakimś czasie panią przy wyjściu……Na syna nie wyglądam, na wnuczka tym bardziej. Z teściową nikt na basen przecież nie chodzi. Więc musi to być mąż !
 
Oto siła LOGIKI, która ma wpływ na skuteczność
E-MAILI - MARKETINGOWYCH  !
 
Jeszcze jeden zabawny " trik" o którym kiedyś przeczytałem i musiałem go wypróbować....
Jechałem kiedyś do Ostrowa- Wielkopolskiego . zatrzymałem się aby zabrać autostopowicza chcącego również jechać do Ostrowa.
Nawiązała się dyskusja na różne tematy, a mój rozmówca ...widać, że cwaniak bo przechwalał się kogo on to nie zna ( prawie wszystkich możnych tego świata ) a do Ostrowa autostopem. W końcu nie wytrzymałem i mówię : zobaczy Pan , że jak będziemy dojeżdżali do Ostrowa to  prawie wszyscy kierowcy jadący z przeciwnej strony będą mnie pozdrawiać ( .....tak tylu znam ludzi w Ostrowie )...i kiedy już było blisko miasta zacząłem dyskretnie mrugać długimi światłami do kierowców jadących naprzeciw. TAK - myśleli  , że gdzieś za rogiem  stoi policja i prawie wszyscy mi dziękowali za ostrzeżenie. Cwaniak siedzący obok przyznał mi rację, że faktycznie jestem tutaj bardzo znany.
Oto siła LOGIKI , perswazji i cwaniactwa -  czy nie ?
 
 
 
 
Dziękuję za przeczytanie, mojego tekstu , chociaż dziś krótszego  bo długie teksty mają tę wadę, że często nudzą  !
Dlaczego piszę ? Ja kocham pisać i Kocham Ciebie i wiem , że warto to dla Ciebie robić !

 
 
 
…całuję – ojciec
 
 
 
 
 

 
 
 


…….a gdzie to się trzyma logiki

 


Tekst dedykuję córce LILIANIE DORUCH  niby ( LILIANA MICHALSKA )

Liliana -

prowadzicie szkolenia ludzi ( HS…….) jak robić dobre zdjęcia „ jak to , czy tamto” a potem, dziwicie się, że do Was nie przychodzą na sesje zdjęciowe , nauczyłaś go to Cię olewa……..
Wyszkoliłaś palanta to go nie masz w Studio !!! ….czy nie ?
Sami sobie strzelacie w kolano , albo w oba dwa …………
Liliana, produktem podstawowym w naszym handlu są opakowania , ściśle mówiąc w 85 % palety drewniane.
Idąc logiką ( HS…….)  powinienem handlować elementami tych palet i też zarabiać na tych elementach…….. a potem mieć pretensje do tych firm  że nie kupują u mnie palet ! Tak , oni sobie sami wyprodukowali palety z moich wysłanych elementów , to po ca mają kupować u nas gotowy produkt i przepłacać .
Chociaż jest takie brzydkie powiedzenie // rób tak, aby tobie było dobrze ,bo innym  ku..a  nigdy nie dogodzisz //
Ale czy tak? Właśnie ci inni to są akurat ci ,którzy przynoszą kasę …. A bez forsy nic w życiu nie osiągniesz, tak jest już zbudowany ten zwariowany ŚWIAT.

Może całkiem niepotrzebnie wczoraj na koniec a dziś już na początku tekstu niezbyt pochlebnie napisałem o Twoim (..........),  ale to są doskonałe przykłady, czego nie wolno robić. Gdybyś Liliana chciała ze mną podyskutować , może wyglądałoby to inaczej >ale TY milczysz < dlatego mogę tylko jednostronnie wyrażać swoją opinię.

  Ale nie o tym dziś chciałem napisać… jak myślisz, który nagłówek do Twojej oferty będzie najlepszy, najskuteczniejszy? – tak wymyśliłem sobie iPhone 4

a. Wyprzedaż: Czarny iPhone 4 16GB ?
b. Ktoś potrzebuje nowego iPhone 4 ?
c. Czy to Twój nowy iPhone 4 ?
d. Czy wszyscy się zgadzamy, że iPhone 4, to najlepszy dostępny telefon ?

Pytanie ważne, bo może dać Ci odpowiedź, jak łatwo możesz zwiększyć skuteczność swoich ofert, średnio o około 100 %
Oczywiście, że wygrało pytanie ( c )  - pytanie, które mówi o pożądaniu czegoś o pazerności i tak jest ze wszystkim, czytającemu ofertę trzeba  wskazać ( to coś ) własnym palcem – tak Liliana !   To działa !!!
Czy to Twój nowy iPhone 4?
…… a w Waszym przypadku np.: a kto tobie dał ten „Gutschein” ? , jak zdobyłaś ten „Gutschein” ?

Pytanie musi sugerować i zaciekawić na tyle drugą osobę, aby ten ktoś pytał dalej  „ w którym STUDIO, a gdzie to jest.? A może następnym razem pójdziemy razem.
W internetcie zmusić kogoś do dalszego czytania …… a nie do kliknięcia myszką  „ spadaj ”
W swojej ofercie fotograficznej musisz zwrócić szczególnie uwagę na trzy elementy ::

a/  Nagłówek
b/  Śródtytuły ( podtytuły)
c/  Krótki opis fotografii, pod fotografiami zamieszczonymi w ofercie

Potencjalni klienci mają tysiąc powodów, aby Tobie odmówić sesje zdjęciową
….a to nie mają pieniędzy, uważają, że im to niepotrzebne, znajomi odradzają, kupili psa i nie mają czasu ,,,,itd.
Jeśli masz takich klientów, którzy z jakiegoś powodu nie chcą od Ciebie od razu kupować Twojego produktu, to masz tylko jedno wyjście.
Rzuć ten biznes i zacznij hodować owce.– żartowałem !
Aby kupowali Twoją usługę Lilianka – musisz pamiętać o trzech kluczowych słowach
- Znać – Lubić - Wierzyć Ci ( Know, Like and Trust.)

Słowo  "Znać", - to zasięg, do ilu osób docierają Twoje “oferty, Angeboty”?
Słowo "Lubić", to reakcje na Twoje oferty, na przykład komentarze, na Twoją kreatywność
Słowo "Wierzyć Ci", to ile osób kupuje Twoją usługę, czyli poprawnie reaguje na Twoje, oferty, obietnice.
Liliana, gdybyś zamiast fotografii zajęła się na przykład sprzedażą ubezpieczeń, no powiedzmy  „ ubezpieczeń na życie”.
Twoje zasadnicze pytanie by brzmiało „ A co się stanie gdy umrzesz ? „ Ja odpowiedział bym Tobie – to mnie nie interesuje łącznie ze śmiercią …. Ale inni ?
Więc, jak widzisz formułowanie odpowiednich pytań wywiera odpowiedni wpływ na człowieka !.

Nie ! ….nic na siłę, nie stosuj nigdy żadnych tricków perswazyjnych, po prostu skup się na działaniach, które sprawiają, że klient Cię dobrze POZNA , POLUBI i UWIERZY TOBIE

A jak ma Cię poznać, jeśli kontaktujesz się z nim okazjonalnie, może raz na miesiąc, albo na rok, i tylko z okazji świąt wysyłasz życzenia?
Mógłbym długo o tym pisać. Na przykład, że “znać”, to znaczy nie tylko wiedzieć coś o człowieku, ale odróżniać go od innych.
Na przykład, że “lubić”, to pokazać się od ludzkiej strony, narażając się może na krytykę i odrzucenie ze strony innych  osób, które Cię nie chcą polubić.
Na przykład, że “wierzyć”, to dawać powody do tego, by klient sam mógł dojść do wniosku, że znasz się na tym, co robisz i jesteś jedną z najlepszych fachowców znających tajniki FOTOGRAFI.
A jak się to ma do celów , które chcesz osiągnąć :
1/ Dać się dobrze poznać klientom.

Pomyśl o formach jak najczęstszego kontaktu z klientami. Ale nie zasypując ich ofertami !
Ja bym wybrał częste pisanie e-maili – prezentowanie siebie i fotografii ( siebie jako Bossa, siebie jako specjalistę od wspaniałych portretów, i Bóg wie jeszcze od czego ! ) i doskonałych FOTOGRAFII

O czym można jeszcze pisać ?

Możesz opowiadać biznesowe historie, ciekawe zdarzenia z sesji zdjęciowych w ciekawy sposób pisać o nowościach w branży fotograficznej. Komentować zdarzenia. Im więcej tym lepiej – muszą cię poznać !!!
No tak ,ale ile ja muszę napisać e-maili, aby dotrzeć do kilkuset znajomych ? Lilianka mój program wysyła 1500 e –maili ciągu jednej godziny, zależy to też od tego jaki plik jest ciężki – i temat załatwiony. U mnie masz go za darmo. Przy ciężkim pliku, gdy będzie więcej fotografii zapewne wyśle mniej......

Ale jak Ty  milczysz nawet nie wiem czy moje teksty czytasz ?

2/ Daj się polubić klientom.
Uwierz mi - NIE KAŻDY CIĘ POLUBI !    Ba, wiele osób Cię nie zaakceptuje. Ale to lepsze jak być na wszystko obojętnym i posywnym .   
Obojętny klient od Ciebie sesji zdjęciowej nie kupi. Ten, który Cię nie lubi też! (Nawet jeśli tego nie okazuje bezpośrednio) Nie chodzi o to, by pisać dużo o sobie, ale by w Twoich kontaktach z klientem widać było Twoją osobowość. By wiedzieli, że kontaktują się z człowiekiem, a nie z urządzeniem zwanym Foto-Camera.

3/ Pomóż klientom uwierzyć.

To coś więcej niż obietnice. Przekazuj swoją wiarę w to, że JUŻ NIE MUSISZ SIĘ BAĆ o to,  że Twój Fotografie są mało doskonałe .Muszą uwierzyć, że Twoje życie i biznes oparte są na profesjonalizmie.
A przede wszystkim – Twoja osobowość musi być TWOJĄ OFERTĄ . Pokaż SWOJĄ CHARYZMĘ W TYM CO PISZESZ, MÓWISZ I ZARAZEM ROBISZ - amen

Jeżeli jesteś już w tym miejscu cieszę się i mam nadzieje, że moje doświadczenie handlowe pomoże Tobie pisać lepsze oferty

 
.....i róże dla Ciebie

 

....córko to nie aluzja do Twoich okularów, martwię się bardziej o to drugie zwierzątko, bo jest zarozumiałe i mało wartościowe .   TY mnie doskonale rozumiesz ( milcząc - też można się porozumieć. Lilianka ja się nie mylę !!! Uwierz mi !!!!!!!!!)

Miłego weekendu.
                                                     .....kiedy pozwalamy....komuś zaistnieć w naszym życiu to ten...ktoś staje się częścią nas samych
 

PS/ jest ładna pogoda, dlatego też jutro po południu i w sobotę popracuję na budowie a po niedzieli napiszę parę nowych tekstów - ojciec