wtorek, 29 kwietnia 2014

…….a gdzie to się trzyma logiki

 


Tekst dedykuję córce LILIANIE DORUCH  niby ( LILIANA MICHALSKA )

Liliana -

prowadzicie szkolenia ludzi ( HS…….) jak robić dobre zdjęcia „ jak to , czy tamto” a potem, dziwicie się, że do Was nie przychodzą na sesje zdjęciowe , nauczyłaś go to Cię olewa……..
Wyszkoliłaś palanta to go nie masz w Studio !!! ….czy nie ?
Sami sobie strzelacie w kolano , albo w oba dwa …………
Liliana, produktem podstawowym w naszym handlu są opakowania , ściśle mówiąc w 85 % palety drewniane.
Idąc logiką ( HS…….)  powinienem handlować elementami tych palet i też zarabiać na tych elementach…….. a potem mieć pretensje do tych firm  że nie kupują u mnie palet ! Tak , oni sobie sami wyprodukowali palety z moich wysłanych elementów , to po ca mają kupować u nas gotowy produkt i przepłacać .
Chociaż jest takie brzydkie powiedzenie // rób tak, aby tobie było dobrze ,bo innym  ku..a  nigdy nie dogodzisz //
Ale czy tak? Właśnie ci inni to są akurat ci ,którzy przynoszą kasę …. A bez forsy nic w życiu nie osiągniesz, tak jest już zbudowany ten zwariowany ŚWIAT.

Może całkiem niepotrzebnie wczoraj na koniec a dziś już na początku tekstu niezbyt pochlebnie napisałem o Twoim (..........),  ale to są doskonałe przykłady, czego nie wolno robić. Gdybyś Liliana chciała ze mną podyskutować , może wyglądałoby to inaczej >ale TY milczysz < dlatego mogę tylko jednostronnie wyrażać swoją opinię.

  Ale nie o tym dziś chciałem napisać… jak myślisz, który nagłówek do Twojej oferty będzie najlepszy, najskuteczniejszy? – tak wymyśliłem sobie iPhone 4

a. Wyprzedaż: Czarny iPhone 4 16GB ?
b. Ktoś potrzebuje nowego iPhone 4 ?
c. Czy to Twój nowy iPhone 4 ?
d. Czy wszyscy się zgadzamy, że iPhone 4, to najlepszy dostępny telefon ?

Pytanie ważne, bo może dać Ci odpowiedź, jak łatwo możesz zwiększyć skuteczność swoich ofert, średnio o około 100 %
Oczywiście, że wygrało pytanie ( c )  - pytanie, które mówi o pożądaniu czegoś o pazerności i tak jest ze wszystkim, czytającemu ofertę trzeba  wskazać ( to coś ) własnym palcem – tak Liliana !   To działa !!!
Czy to Twój nowy iPhone 4?
…… a w Waszym przypadku np.: a kto tobie dał ten „Gutschein” ? , jak zdobyłaś ten „Gutschein” ?

Pytanie musi sugerować i zaciekawić na tyle drugą osobę, aby ten ktoś pytał dalej  „ w którym STUDIO, a gdzie to jest.? A może następnym razem pójdziemy razem.
W internetcie zmusić kogoś do dalszego czytania …… a nie do kliknięcia myszką  „ spadaj ”
W swojej ofercie fotograficznej musisz zwrócić szczególnie uwagę na trzy elementy ::

a/  Nagłówek
b/  Śródtytuły ( podtytuły)
c/  Krótki opis fotografii, pod fotografiami zamieszczonymi w ofercie

Potencjalni klienci mają tysiąc powodów, aby Tobie odmówić sesje zdjęciową
….a to nie mają pieniędzy, uważają, że im to niepotrzebne, znajomi odradzają, kupili psa i nie mają czasu ,,,,itd.
Jeśli masz takich klientów, którzy z jakiegoś powodu nie chcą od Ciebie od razu kupować Twojego produktu, to masz tylko jedno wyjście.
Rzuć ten biznes i zacznij hodować owce.– żartowałem !
Aby kupowali Twoją usługę Lilianka – musisz pamiętać o trzech kluczowych słowach
- Znać – Lubić - Wierzyć Ci ( Know, Like and Trust.)

Słowo  "Znać", - to zasięg, do ilu osób docierają Twoje “oferty, Angeboty”?
Słowo "Lubić", to reakcje na Twoje oferty, na przykład komentarze, na Twoją kreatywność
Słowo "Wierzyć Ci", to ile osób kupuje Twoją usługę, czyli poprawnie reaguje na Twoje, oferty, obietnice.
Liliana, gdybyś zamiast fotografii zajęła się na przykład sprzedażą ubezpieczeń, no powiedzmy  „ ubezpieczeń na życie”.
Twoje zasadnicze pytanie by brzmiało „ A co się stanie gdy umrzesz ? „ Ja odpowiedział bym Tobie – to mnie nie interesuje łącznie ze śmiercią …. Ale inni ?
Więc, jak widzisz formułowanie odpowiednich pytań wywiera odpowiedni wpływ na człowieka !.

Nie ! ….nic na siłę, nie stosuj nigdy żadnych tricków perswazyjnych, po prostu skup się na działaniach, które sprawiają, że klient Cię dobrze POZNA , POLUBI i UWIERZY TOBIE

A jak ma Cię poznać, jeśli kontaktujesz się z nim okazjonalnie, może raz na miesiąc, albo na rok, i tylko z okazji świąt wysyłasz życzenia?
Mógłbym długo o tym pisać. Na przykład, że “znać”, to znaczy nie tylko wiedzieć coś o człowieku, ale odróżniać go od innych.
Na przykład, że “lubić”, to pokazać się od ludzkiej strony, narażając się może na krytykę i odrzucenie ze strony innych  osób, które Cię nie chcą polubić.
Na przykład, że “wierzyć”, to dawać powody do tego, by klient sam mógł dojść do wniosku, że znasz się na tym, co robisz i jesteś jedną z najlepszych fachowców znających tajniki FOTOGRAFI.
A jak się to ma do celów , które chcesz osiągnąć :
1/ Dać się dobrze poznać klientom.

Pomyśl o formach jak najczęstszego kontaktu z klientami. Ale nie zasypując ich ofertami !
Ja bym wybrał częste pisanie e-maili – prezentowanie siebie i fotografii ( siebie jako Bossa, siebie jako specjalistę od wspaniałych portretów, i Bóg wie jeszcze od czego ! ) i doskonałych FOTOGRAFII

O czym można jeszcze pisać ?

Możesz opowiadać biznesowe historie, ciekawe zdarzenia z sesji zdjęciowych w ciekawy sposób pisać o nowościach w branży fotograficznej. Komentować zdarzenia. Im więcej tym lepiej – muszą cię poznać !!!
No tak ,ale ile ja muszę napisać e-maili, aby dotrzeć do kilkuset znajomych ? Lilianka mój program wysyła 1500 e –maili ciągu jednej godziny, zależy to też od tego jaki plik jest ciężki – i temat załatwiony. U mnie masz go za darmo. Przy ciężkim pliku, gdy będzie więcej fotografii zapewne wyśle mniej......

Ale jak Ty  milczysz nawet nie wiem czy moje teksty czytasz ?

2/ Daj się polubić klientom.
Uwierz mi - NIE KAŻDY CIĘ POLUBI !    Ba, wiele osób Cię nie zaakceptuje. Ale to lepsze jak być na wszystko obojętnym i posywnym .   
Obojętny klient od Ciebie sesji zdjęciowej nie kupi. Ten, który Cię nie lubi też! (Nawet jeśli tego nie okazuje bezpośrednio) Nie chodzi o to, by pisać dużo o sobie, ale by w Twoich kontaktach z klientem widać było Twoją osobowość. By wiedzieli, że kontaktują się z człowiekiem, a nie z urządzeniem zwanym Foto-Camera.

3/ Pomóż klientom uwierzyć.

To coś więcej niż obietnice. Przekazuj swoją wiarę w to, że JUŻ NIE MUSISZ SIĘ BAĆ o to,  że Twój Fotografie są mało doskonałe .Muszą uwierzyć, że Twoje życie i biznes oparte są na profesjonalizmie.
A przede wszystkim – Twoja osobowość musi być TWOJĄ OFERTĄ . Pokaż SWOJĄ CHARYZMĘ W TYM CO PISZESZ, MÓWISZ I ZARAZEM ROBISZ - amen

Jeżeli jesteś już w tym miejscu cieszę się i mam nadzieje, że moje doświadczenie handlowe pomoże Tobie pisać lepsze oferty

 
.....i róże dla Ciebie

 

....córko to nie aluzja do Twoich okularów, martwię się bardziej o to drugie zwierzątko, bo jest zarozumiałe i mało wartościowe .   TY mnie doskonale rozumiesz ( milcząc - też można się porozumieć. Lilianka ja się nie mylę !!! Uwierz mi !!!!!!!!!)

Miłego weekendu.
                                                     .....kiedy pozwalamy....komuś zaistnieć w naszym życiu to ten...ktoś staje się częścią nas samych
 

PS/ jest ładna pogoda, dlatego też jutro po południu i w sobotę popracuję na budowie a po niedzieli napiszę parę nowych tekstów - ojciec

.......pomóż mi pomóc Tobie




....córce LILIANIE DORUCH niby (LILIANA MICHALSKA)

LILIANA  -

chcę pomóc Tobie w doskonaleniu jednej w wielu bardzo ważnej umiejętności - pisania znacznie lepszych tekstów ofertowych ( do swoich usług fotograficznych )
Ja wiem, że Ty pracujesz dla kogoś , jak bardzo chciałbym, abyś miała swoje STUDIO FOTOGRAFICZNE i to wszystko o czym będę pisał było Twoją i tylko Twoją wiedzą

Nie piszę tego tekstu by Cię  zabawiać.czy rozbawić ani nawet by Cię czegoś nauczyć…….
Chcę Tobie dziecko POMÓC pisać.dobre teksty , a nie tylko jak czytam na Facebooku „ Specjalna oferta na November, Dezember , Januar …. .i tak dalej, itd – to zbyt płytkie ! Jedno i to samo !   Lilka - ja nie chcę podsuwać Tobie gotowych tekstów , bo nie jestem tak biegły w słownictwie niemieckim ( zrobisz to o wiele lepiej sama ) ale chcę pokazać Tobie techniki pisania ofert – czy się dobrze rozumiemy ?
A teraz trochę odważniej ……. Co dają portale społecznościowe  w biznesie  a raczej w zdobywaniu klientów mam na myśli ulubiony przez Ciebie Facebook , Twitter i inne – prawie nic !!! -  i Ty Lilianka dobrze o tym wierz. Zatem co ?
1/  Profesjonalna własna Strona > www < to podstawa  sprzedaży swojej usługi FOTOGRAFICZNEJ
 2/ Wyszukiwanie klientów poprzez e-mail , przecież to już amerykanie dawno udowodnili, że e-mail jest ok. 40 razy skuteczniejszy w zdobywaniu klientów niż Facebook i Twitter razem wzięci.
Zapewne nie od razu przyjdą sukcesy to by było za proste , ale z każdego sukcesu i każdej porażki należy wyciągać wnioski.  Należy bacznie obserwować  co działa, a co nie i wypracowywać nowe rozwiązania.
3/.......
4/............
5/........
6/.........
....... ale to już w innych tekstach
Trzeba umieć się cieszyć z każdej porażki, bo właśnie udało Ci się odkryć, co nie działa ,bo taka porażka pomaga w zwiększeniu  wysiłku na rzecz szukania nowych rozwiązań w sprzedaży usług. Nasze biuro w 85% też wykonuje usługę, tylko, że naszymi kontrahentami są polskie firmy, ale nie tylko…….
Ja chcę napisać Tobie kilka tekstów (spostrzeżeń) z mojego wyłącznie doświadczenia !!! Jestem pewien, że pomogą a na pewno nie zaszkodzą !
Jak dopasować się do klienta -  najskuteczniejsze byłyby e-maile „ osobiste” to oznacza, że wiadomość musi być jak najlepiej dopasowana do sytuacji i oczekiwań odbiorcy ( czas, okoliczności , sytuacja, itd. ) – potencjalnego klienta.
Nie WOLNO wysyłać na ślepo “zimnych” maili każdemu, komu się tylko da. TO NIE DZIAŁA….o wręcz odwrotnie. TY LILIANA NAJLEPIEJ TO WIERZ , a ja to obserwuję.

Zatem rozpoznanie rynku ( kto może być zainteresowany Twoją usługą ) który jest olbrzymi , Ilość firm fotograficznych konkurencyjnych, których jest mnóstwo i trzeba umieć je ograć.
Spodobał mi się kiedyś Twój trik – ale o tym innym razem.
Zacznij myśleć o czytelnikach, którym wysyłasz swoją ofertę a nie tylko o klientach, którzy w zębach przynoszą pieniądze. Potraktuj ich  najpierw jak dobrych ludzi, bądź dla nich  szczera a oni potraktują Ciebie z wzajemnością, jak kogoś komu warto zaufać.

 Lilunia - innym razem napiszę trochę więcej, bo dysponuję ograniczonym czasem.
Widzisz , u mnie jest tak - jak ułożę sobie pracę w 1-kwartałe danego roku , taki jest cały rok do końca.

Pracy dużo w biurze i pogoda dobra , która pozwala popracować też przy budowie .


 .......czy zanim ta róża zwiędnie odezwiesz się do mnie ?



NIE POZWÓL TĘSKNOCIE ABY DOPADŁA MNIE NA DOBRE i NA ZAWSZE.


Kocham Cię bardzo i pozdrawiam –
ojciec