niedziela, 9 listopada 2014

…a co to ma wspólnego z fotografią


Łzy - Życie jest piękne [Official Music Video]              
        

 


...
  .....czy Larissa już odkupiła od Ciebie ten kapelusz, jeżeli nie to on mi się też podoba i odkupiłbym go dla mojej najmłodszej córki ! 

...post dedykuję córce Lilianie Doruch ( Liliana Michalska )
 
L I L I A N A  -
czy w branży, która wykonuje usługę fotograficzną jest ważne tylko i wyłącznie zdjęcie, czy dodając do tego opis cokolwiek zmienia ?  Czy zamieszczenie przyzwoitego tekstu sprzedażowo-usługowego w branży, która liczy tylko na zdjęcia zmieni Twoją renomę i pozycję ? Odpowiadam…….  Oczywiście,  że zmienia!  Zdjęcie robi wrażenie, ale to opis mówi o wartości !
Liliana – poczytaj dalej, a ja podam przykład ze świata malarstwa, zatem jedziemy do Francji i Luwru.
…….. gdybyś nic nie wiedziała Lilka o Leonardo da Vinci, ale to zupełnie nic, poszłabyś do Luwru i zobaczyła tam taki mały obrazek 53cm × 77cm, za grubą pancerną szybą, o tytule Mona Lisa, to czy to by Cię zachwyciło? Wątpię ? Ale gdy WIESZ, że Leonardo wielkim malarzem był, gdy WIESZ, że to najsłynniejszy obraz, gdy WIESZ, że jest bezcenny, to Twoje patrzenie na obrazek całkowicie się zmienia, prawda?
TAK – teraz  WIESZ co widzisz! Więc tutaj mamy w przypadku Mony Lisy OPIS poprzedza oglądanie.  Do Luwru idziesz już z pewnym nastawieniem. WIESZ co zobaczysz i właśnie dlatego Mona Lisa robi takie wrażenie!
Jesteś już przygotowana opisem – o Leonardo i jego niepowtarzalnym obrazie.
A jak stworzyć OPIS, gdy klient jeszcze nie widzi „obrazu”?
 Jak nastawić go do efektu końcowego,czyli zdjęć  by zrobiło to na nim jak największe wrażenie?  HA?
To o czym już wielokrotnie pisałem …e-maile tworzą nastawienie!
Właśnie……… e-maile przygotowują do oglądania Twoich wyśmienitych zdjęć.
Bo patrząc na samą Fotografię nie widzimy jej wartości.
A gdy nie widzimy wartości – nie zapłacimy wysokiej ceny!!! Albo zaakceptujemy taką cenę, z jaką nam się kojarzy. I Tyle, nic więcej nie zrobisz.
Dlatego klienci szukają najniższych cen – bo nikt nie pokazuje im wartości tego, co widzą!  
Więc widzisz – opis ma ogromne znaczenie!
Kiedy Liliana zaczęłaś opisywać fotografie bardzo się ucieszyłem bo to był właściwy kierunek, ale wszystko co dobre szybko się kończy …..należy do tego wrócić !!!
Wrócić, ale tylko pod warunkiem, że będziesz w stanie „wytłumaczyć” klientowi, dlaczego to, co WIDZI ma ogromną wartość.
A najlepiej to połączyć!
E-mailami przygotowujesz  go do wizyty w swoim STUDIO.
A potem opisujesz jego fotografie demonstrując wartość tego, co klient widzi.
On nie kupi oczami, jeśli nie będzie WIEDZIAŁ, że to ma ogromną wartość. Musisz dać taki opis, który mu to pokaże.
Czy to co napisałem…….. ma dla Ciebie sens?



Jako ciekawostkę mogę dodać , że Leonardo malował ten obraz przez całe swoje życie. Leonardo bardzo dużo podróżował a wraz z nim obraz Mona Lisa. Zawsze ubraz umieszczał przy wyjściu i wielokrotnie wychodząc i wchodząc do budynku nanosił poprawki. TAK tworzył swoje dzieło !  POPRAWIAŁ, bo sądził, że obraz jeszcze nie jest doskonały.



 
Liliana ….. nasz obraz życia już nie będzie nigdy doskonały, ale jak bardzo pragnąłbym, aby był poprawny,oparty na prawdzie z przeszłośći i wzajemnym zrozumieniu

 Jesteś kochana i tak trzymać - ojciec








 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz